ISSN: 2966-0599
v.1, n.6, 2024 (Outubro)
METADADOS
DOI: 10.5281/zenodo.13963447
Author: Igor Christian Cassiano Amaral
Biography: Graduado em Publicidade e Propaganda pela Universidade Paulista (UNIP) realizou especializações como: Gestão de Pessoas ; Motivação nas Organizações e Gestão de Marketing – Produto, Marca , Novos Profustos e Serviços. Processo de Comunicação e Comunicação Institucional, ambos na Instituto Fundação Getúlio Vargas ( FGV) Comportamento do Shopper no PDV na Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM). Leader Training no Instituto Tadashi; possui vasta experiência em marketing e trade marketing, tendo atuado em cargos de supervisão na LG Eletronic e gerente na Panasonic do Brasil. Igor se destaca pela competência em gestão de equipes, desenvolvimento de projetos, treinamento de produtos e sistemas, e coordenação de operações de trade marketing. Com formação complementar em áreas como liderança, motivação e gestão de pessoas pela FGV, ele possui habilidades em negociação, controle de orçamento e criação de estratégias para otimização de produtos em pontos de venda
E-mail:
ABSTRACT: This article explores the relevance of trade marketing in building and strengthening relationships between manufacturers and distribution channels, emphasizing its strategic importance for commercial success. Trade marketing has evolved from simple promotional tactics to a complex set of practices that include consumer behavior analysis, category management, and marketing strategies integrated with commercial objectives. Interactions between manufacturers and retailers have become more collaborative, aiming not only to boost sales but also to ensure consumer satisfaction and loyalty. Digitalization of commerce and sustainability are identified as emerging trends impacting trade marketing strategies. The study concludes that success in today’s competitive environment increasingly depends on the effective implementation of trade marketing practices that align the interests of manufacturers and retailers, creating value for both and enhancing the consumer’s purchasing experience.
Keywords: Trade marketing; Retailer relationships; Commercial strategies; Consumer behavior; Sustainability.