ISSN: 2966-0599
v.1, n.6, 2024 (Outubro)
METADADOS
DOI: 10.5281/zenodo.13953530
Author: Igor Christian Cassiano Amaral
Biography: Graduado em Publicidade e Propaganda pela Universidade Paulista (UNIP) realizou especializações como: Gestão de Pessoas ; Motivação nas Organizações e Gestão de Marketing – Produto, Marca , Novos Profustos e Serviços. Processo de Comunicação e Comunicação Institucional, ambos na Instituto Fundação Getúlio Vargas ( FGV) Comportamento do Shopper no PDV na Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM). Leader Training no Instituto Tadashi; possui vasta experiência em marketing e trade marketing, tendo atuado em cargos de supervisão na LG Eletronic e gerente na Panasonic do Brasil. Igor se destaca pela competência em gestão de equipes, desenvolvimento de projetos, treinamento de produtos e sistemas, e coordenação de operações de trade marketing. Com formação complementar em áreas como liderança, motivação e gestão de pessoas pela FGV, ele possui habilidades em negociação, controle de orçamento e criação de estratégias para otimização de produtos em pontos de venda
E-mail:
ABSTRACT: This study addresses the effectiveness of visual merchandising in the retail environment and its direct impact on sales and the consumer shopping experience. It explores how strategic product placement, lighting, color choices, and musical ambiance can transform the shopping atmosphere, leading to increased impulse purchases and enhanced brand value perception. Through a detailed analysis based on a literature review, the article discusses the importance of aligning visual merchandising strategies with the company’s marketing objectives to strengthen brand identity and stand out in a highly competitive market. Specific cases are highlighted where visual merchandising was crucial in attracting and retaining customers, proving to be a powerful tool to strengthen the consumer-brand relationship and positively influence purchasing decisions.
Keywords: Visual Merchandising; Consumer Behavior; Shopping Experience; Retail; Retail Marketing.